Εργατικός Αγώνας

Κουκούλες, συνομωσίες και πολύς… Φρόιντ

Γράφει ο Παναγιώτης Ζαβουδάκης.

Την ομολογουμένως πρωτότυπη για κομμουνιστές μέθοδο της «μαύρης διαφήμισης»[1] χρησιμοποίησε η Τ.Ε. Αχαΐας του ΚΚΕ για να προπαγανδίσει την «πολιτική σύσκεψη-συζήτηση» που διοργανώνει στο Αίγιο.

Σε ανακοίνωσή της που κυκλοφόρησε ως «ένθετο» μαζί με τον «Κυριακάτικο Ριζοσπάστη» στην περιοχή του Αιγίου, η Τ.Ε. Αχαΐας διαπιστώνει μια «ανησυχία» των «αστικών πολιτικών δυνάμεων μήπως ενισχυθεί το ψηφοδέλτιο της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ και οι δυνάμεις του Κόμματος συνολικά».

Στη συνέχεια, η ανακοίνωση αναφέρεται στους κομμουνιστές που «δίνουν τις μάχες με καθαρό πάντα πρόσωπο δεν έχουν ανάγκη τις κουκούλες των δήθεν ανεξάρτητων υποψήφιων, που προσπαθούν κάτω από τη μάσκα της “ανεξαρτησίας” να κρύψουν τις ευθύνες των κομμάτων τους, κεντρικά και τοπικά στην Αιγιάλεια, για την εξαθλίωση του εργαζόμενου λαού». Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά τι εννοεί ο «ποιητής» της ανακοίνωσης καθώς κουκούλες συνήθως φορούν οι «γνωστοί άγνωστοι» που ντρέπονται για τον εαυτό τους και τις πράξεις τους ή θέλουν να κάνουν μια παράνομη πράξη χωρίς να αναγνωριστούν. Ποιοι πολιτικοί αντίπαλοι του ΚΚΕ φορούν κουκούλες και γιατί; Ίχνος «επεξήγησης» αυτής της καταγγελίας δίνεται αμέσως μετά.

Όπως «δεν λείπει ο Μάρτης από τη Σαρακοστή» ούτε «από τη σκορδαλιά το σκόρδο», έτσι και από τις ανακοινώσεις του ΚΚΕ δεν λείπουν οι αναφορές στον Εργατικό Αγώνα. Μαθαίνουμε λοιπόν ότι «προσπαθούν (σ.σ: υποθέτουμε «οι αστοί» καθώς ο συντάκτης της ανακοίνωσης δεν έχει αλλάξει υποκείμενο στα ρήματα που χρησιμοποιεί αφήνοντας ως τελευταίο υποκείμενο τους… «κομμουνιστές». Οι «αστοί», λοιπόν, προσπαθούν) να κρύψουν και τις προθέσεις τους να συνεχίσουν στον ίδιο αντιλαϊκό δρόμο αξιοποιώντας και οπορτουνιστικά μορφώματα τύπου Εργατικού Αγώνα, που μοναδικό στόχο ύπαρξης έχουν να χτυπήσουν την πολιτική του ΚΚΕ».

Κι αφού το ΚΚΕ ανακάλυψε, αποκάλυψε και κατήγγειλε όλες αυτές τις σε βάρος του «σκευωρίες», καλεί το λαό του Αιγίου να δώσει «απάντηση» προσερχόμενος στην «πολιτική σύσκεψη-συζήτηση» που διοργανώνει στο Αίγιο. Αυτό σε απλά ελληνικά σημαίνει «όλοι οι υπόλοιποι είναι σκάρτοι, ελάτε να ακούσετε όσα έχουμε να σας πούμε εμείς οι σωστοί». Τέτοια τακτική δεν έχει σημειωθεί στα 100 χρόνια της ύπαρξης του ΚΚΕ. Οι κομμουνιστές πάντα έλεγαν τις θέσεις τους για τα προβλήματα της κοινωνίας και αντιμετώπιζαν τις αντίπαλες πολιτικές θέσεις με επιχειρήματα. Εδώ, τη θέση των επιχειρημάτων έχουν πάρει κραυγές για «κουκούλες», «μορφώματα» και «συνομωσίες» με στόχο το ΚΚΕ. Θλιβερή
«προσφορά» στα 100 χρόνια του κόμματος της εργατικής τάξης!

Σίγουρα στους αναγνώστες του Ε.Α. που δεν γνωρίζουν τα τεκταινόμενα στην Αιγιάλεια έχουν μείνει απορίες για τον πραγματικό σκοπό αυτής της ανακοίνωσης. Θα καταλάβουν αμέσως τι παίζεται μόλις μάθουν πως, τη μέρα που κυκλοφόρησε η ανακοίνωση του ΚΚΕ, στο Εργατικό Κέντρο του Αιγίου πραγματοποιούνταν ιδρυτική σύσκεψη μιας λαογέννητης δημοτικής κίνησης που συγκροτήθηκε από ανθρώπους που έχουν «γράψει χιλιόμετρα» αγώνων για την τοπική αυτοδιοίκηση, τα κοινωνικά κινήματα, τους αγροτικούς αγώνες και τα συνδικαλιστικά δικαιώματα στην Αιγιάλεια. Όλοι τους με ονοματεπώνυμο, χωρίς κουκούλες. Με πολιτική ταυτότητα την οποία δεν έβαλαν ως διαχωριστικό προαπαιτούμενο χωρίς, φυσικά, κανένας τους να την απεμπολεί. Επικεφαλής της Μαχητικής ΠΡΟοδευτικής Συνεργασίας Της Αιγιάλειας (Μ.ΠΡΟ.Σ.Τ.Α.), όπως ονομάστηκε, αποφασίστηκε να είναι ο γιατρός και επί σειρά ετών δημοτικός σύμβουλος Αιγίου Τάκης Παπακωνσταντινόπουλος ο οποίος ουδέποτε έκρυψε πως ανήκει πολιτικά στην Κίνηση Κομμουνιστών – Εργατικός Αγώνας.

Το ΚΚΕ λοιπόν, προσπαθώντας να εμποδίσει τα μέλη και τους φίλους του να συμμετάσχουν σ’ αυτή την εκδήλωση και στην δημοτική συνεργασία, άρχισε να μιλά για «κουκούλες» και «επιθέσεις» εναντίον του για να ενεργοποιήσει τα αντανακλαστικά της βάσης του. Κανείς εχέφρων νους δεν μπορεί να κατανοήσει πώς είναι δυνατό ένας πολίτικός ή συνδικαλιστικός ή δημοτικός συνασπισμός να χρειάζεται την άδεια του ΚΚΕ για να υπάρξει. Πολύ περισσότερο, κανείς σοβαρός άνθρωπος δεν μπορεί να καταλάβει γιατί το ΚΚΕ δεν περιμένει να δει τις θέσεις του και να τοποθετηθεί πολιτικά απέναντί του.

Η μόνη εξήγηση είναι πως το ΚΚΕ δεν είναι προετοιμασμένο να αντιπαρατεθεί πολιτικά με τη δημοτική κίνηση που εκ των πραγμάτων ονομάτισε ως το βασικό «εχθρό» του και καταφεύγει σε ύβρεις και σπέκουλες. Ό,τι έκαναν σ’ αυτό πριν από χρόνια οι πολιτικοί του αντίπαλοι, δηλαδή. Με άλλα λόγια, το «καινούριο» είναι πως το ΚΚΕ αφήνει τις δικές του δοκιμασμένες από τη ζωή μεθόδους της διαλεκτικής και της επιχειρηματολογίας και ακολουθεί τις μεθόδους κατασυκοφάντησης που δημιούργησαν και επέβαλλαν ως «πολιτικά όπλα» οι «αστικές πολιτικές δυνάμεις». Αυτές ακριβώς που κατηγορεί ότι θέλουν να… περιορίσουν τη δύναμή του.

Ήμαρτον, δρ. Σίγκμουντ Φρόιντ, αλλά όλα αυτά ξεπερνούν ακόμα κι εσένα!

 


[1] Η «μαύρη διαφήμιση», ως όρος του marketing, περιγράφει έναν τελείως ανοίκειο τρόπο διαφήμισης: οι προπαγανδιστές δεν μπαίνουν στον κόπο να περιγράψουν και να τονίσουν τις αρετές του υπό διαφήμιση προϊόντος αλλά, αντίθετα, απαξιώνουν και δυσφημούν όλα τα ανταγωνιστικά προϊόντα  για να προκύψει στον θεατή το «συμπέρασμα» πως «το μόνο προϊόν που αξίζει» είναι αυτό που του παρουσιάζουν.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη
Εργατικός Αγώνας