Τετάρτη, 22 Νοεμβρίου 2017

Γράφει ο Τάκης Παπακωνσταντινόπουλος.

Αναβρασμός επικρατεί στην Αιγιάλεια για τα εξοντωτικά διόδια που ξεφύτρωσαν σαν μανιτάρια με την ας πούμε ολοκλήρωση (υπάρχουν ακόμα μεγάλα τμήματα που γίνονται έργα) της Ολυμπίας οδού.

Συγκροτήθηκε επιτροπή φορέων και απόφαση για μεγάλες κινητοποιήσεις αρχής γενομένης από την Κυριακή 29 Οκτώβρη με μεγάλη όπως αναμένεται συγκέντρωση και μετάβαση στο σταθμό διοδίων στον Ελαιώνα.

Αυτή η απόφαση για αγωνιστική διεκδίκηση δραστικής μείωσης των διοδίων γίνεται παράλληλα με αντιδράσεις για την Ιονία Οδό και την Αθηνών Θεσσαλονίκης που οι επιχειρηματικοί όμιλοι έχουν γαζώσει τους δρόμους με διόδια φωτιά και ξετινάζουν το πενιχρό εισόδημα του κόσμου ο οποίος μετακινείται ως επί το πλείστον για την δουλειά του ,αφού η απόδραση από την καθημερινότητα έχει προ πολλού ξεχαστεί.

Τα διόδια είναι άδικα. Δεν έπρεπε να υπάρχουν καθόλου .

Ο πολίτης δικαιούται να έχει σύγχρονο και ασφαλή δρόμο. Το δρόμο αυτό τον έχει πληρώσει μέσα από την έμμεση και άμεση φορολογία που αποτελούν και τα βασικά έσοδα του κράτους και είναι έξω από κάθε λογική να καταβάλει ένα μεροκάματο για να μετακινηθεί .

Παράδειγμα από Αθήνα για Ρίο το κόστος είναι 11,50 ευρώ και αν χρειαστεί την γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου άλλα 13,30 ευρώ και όλα αυτά επί 2 αν βάλουμε και την επιστροφή.

Ας δούμε τα πράγματα με την σειρά όσον αφορά τον συγκεκριμένο οδικό άξονα Κόρινθο-Πάτρα που έχει αναλάβει η “Ολυμπία οδός” (εταιρίες VINCI, HOCHTIEF, J&P ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και ανέρχεται σε 1,834 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα ίδια κεφάλαια κάλυψαν το 9% του κόστους, το υπόλοιπο 39% καλύφθηκε από κρατικά και κοινοτικά κονδύλια, το 29% από δάνεια με την εγγύηση του Δημοσίου και το 23% από τα έσοδα των διοδίων για το διάστημα 2008–2015.

Δηλαδή οι κοινοπραξίες που είχαν αναλάβει την κατασκευή της Ολυμπίας οδού εισέπρατταν διόδια χωρίς να έχουν ξεκινήσει τα έργα και βέβαια την περίοδο που ο δρόμος ήταν για πολλά χρόνια ένα άθλιο εργοτάξιο συνέχιζαν να εισπράττουν διόδια.

Το αποκορύφωμα ήταν την μακρά περίοδο που τα έργα σταμάτησαν, τα διόδια έπεφταν κανονικά.

Για να ξεκινήσουν εκ νέου τα έργα καταβλήθηκε στις κοινοπραξίες αποζημίωση επιπλέον 460 εκατ. ευρώ.

Σε τελική ανάλυση, η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου έγινε με μεγάλη συμμετοχή του δημοσίου σε ζεστό χρήμα από την φορολόγηση του πολίτη που μαστίζεται από την κρίση, τα τσουχτερά διόδια που λειτουργούσαν πριν ξεκινήσουν τα έργα, συνέχισαν στην διάρκεια των έργων ,δεν σταμάτησαν στην διακοπή των έργων και από την νέα ενίσχυση με εκατοντάδες εκ ευρώ των επιχειρηματικών ομίλων από τον κρατικό κορβανά.

Τώρα, ενισχυμένα με νέους ενδιάμεσους και παράπλευρους σταθμούς στέκονται με απλωμένα τα χέρια για να χώσουν στα ταμεία τους για πολλές δεκαετίες τεράστια κέρδη για λογαριασμό των επιχειρηματικών ομίλων που σε καμία περίπτωση δεν αντιστοιχίζονται τα τεράστια οφέλη τους   με την μικρή οικονομική συμμετοχή που είχαν στην κατασκευή του έργου.

Τα πολλαπλά διόδια λοιπόν αποτελούν ένα αδικαιολόγητα σκληρό φόρο που έχει επιπτώσεις στην επαγγελματική δραστηριότητα των πολιτών ,στον τουρισμό και φυσικά στην τσέπη του διπλά και τριπλά φορολογούμενου πολίτη.

Ο αντίλογος ότι υπάρχει εναλλακτική λύση μέσω της παλαιάς οδού είναι αστείος. Δεν υπάρχει άλλο ασφαλές και κατάλληλο εναλλακτικό οδικό δίκτυο για τις μετακινήσεις των κατοίκων και των αγαθών.

Αυτό το ασφαλές δίκτυο που δημιουργήθηκε ανήκει στους πολίτες γιατί με δικά τους λεφτά έγινε και δεν πρέπει να ξεζουμίζονται καθημερινά για να μπουκώνουν με ζεστό χρήμα τους επιχειρηματικούς ομίλους για πολλές δεκαετίες.

Τα ποσά που πληρώνονται για διόδια στην Ελλάδα είναι τα ίδια με χώρες όπως η Γερμανία, η Ιταλία, Ισπανία που είναι πολλαπλάσιες σε γεωγραφικό και οικονομικό μέγεθος της Ελλάδας.

Να τονίσουμε ότι στην Κύπρο δεν υπάρχουν σταθμοί διοδίων.

Κόντρα στην λογική της ευρωπαϊκής επιτροπής για την επιβολή διοδίων στις εθνικές οδούς ότι «ο χρήστης και ο ρυπαίνων πληρώνουν», αλλά και στην υποταγή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που τάχα θα καταργούσε τα διόδια, σε αυτή τη λογική πρέπει να αναπτυχθεί η λαϊκή πάλη που θα ακυρώσει αυτές τις ληστρικές συμβάσεις.

Η Αιγιάλεια βγαίνει στους δρόμους. Θα ακολουθήσουν και πολλές άλλες πόλεις στην πορεία δημιουργώντας ένα ορμητικό ποτάμι που θα ξεθεμελιώσει τους σταθμούς διοδίων που στέκονται σαν σύμβολα της ασυδοσίας και της εκμετάλλευσης.

IMAGE Η επικινδυνότητα του «συνεπούς» ιστορικού αναθεωρητισμού
Κυριακή, 05 Νοέμβριος 2017
Γράφει ο Διογένης ο Ενοχλητικός. Σχόλιο για την ταινία «Τελευταίο Σημείωμα», σε σκηνοθεσία Παντελή Βούλγαρη και σενάριο Ιωάννας Καρυστιάνη και Παντελή Βούλγαρη. >>>>>>