Κυριακή, 18 Νοεμβρίου 2018

Η ΚΙΝΗΣΗ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΩΝ-ΕΡΓΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ καταδικάζει με τον πιο δριμύ τρόπο την απαγόρευση της παράστασης «Ισορροπία του Nash» που παιζόταν στην Πειραματική Σκηνή του ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Στάθης Λιβαθινός -με την σύμφωνη, προφανώς, γνώμη της διοίκησης- ανακοίνωσε το κατέβασμα της παράστασης επικαλούμενος ότι αυτή «ξέφυγε από τον καλλιτεχνικό της στόχο». Στην ανακοίνωσή του, όμως, δεν βρήκε ούτε μία λέξη να πει που να δικαιολογεί αυτό τον ισχυρισμό. Επικαλείται μόνο τις αντιδράσεις των σκοτεινών κύκλων αυτή της χώρας (ακροδεξιών, χρυσαυγιτών και νεοφιλελεύθερων στους οποίους πρέπει να προσθέσουμε και τα συστημικά συγκροτήματα του Τύπου) που χωρίς να έχουν δει την παράσταση την καταδίκασαν γιατί στα κείμενα του έργου αξιοποιούνται ως πηγές, πέραν του Καμύ, τα πρακτικά της δίκης της «17Ν» και το βιβλίο του Σάββα Ξηρού. Πρόκειται για υποκρισία στον υπερθετικό βαθμό. Η δε απαγόρευση και το κατέβασμα του έργου είναι πολύ πιθανό να προκλήθηκε και από παρέμβαση της αμερικανικής πρεσβείας

Είναι περιττό να θυμίσουμε ότι τα δικαστήρια στην Ελλάδα δικάζουν στο όνομα του ελληνικού λαού και οι δίκες γίνονται δημόσια. Περιττό επίσης να θυμίσουμε ότι τα πρακτικά της δίκης είναι ένα δημόσιο έγγραφο το οποίο συντάχθηκε με ευθύνη και με λεφτά του κράτους (καθότι η απομαγνητοφώνηση είχε δοθεί σε ιδιωτική εταιρεία). Συνεπώς πρόκειται για ένα δημόσιο έγγραφο το οποίο ως πηγή είναι αξιοποιήσιμο για κάθε χρήση (ιστορική, καλλιτεχνική, πολιτική κλπ). Τα μέλη της «17 Ν» δικάστηκαν και καταδικάστηκαν για συγκεκριμένες πράξεις που προκάλεσαν την μέγιστη κοινωνική απαξία. Η δράση της συγκεκριμένης οργάνωσης έχει καταδικαστεί και πολιτικά. Καταδίκη των μελών της «17Ν» που να τους απαγορεύει να σκέφτονται, να μιλάνε, να γράφουν και να δημοσιοποιούν δεν υπάρχει. Πώς θα μπορούσε άλλωστε; Ούτε έχει καταγραφεί στις αποφάσεις της ελληνικής δικαιοσύνης κάποια καταδίκη τους που να υπαγορεύεται από την εκάστοτε θέληση των Ηνωμένων Πολιτειών. Συνεπώς τα κείμενά αυτής της υπόθεσης, είναι στην κρίση του καθενός και δεν απαγορεύεται η χρήση τους ως πηγή για κάθε δημιουργία.

Η καλλιτεχνική δημιουργία κρίνεται εκ του αποτελέσματος. Προληπτική λογοκρισία ή λογοκρισία γενικώς δεν επιτρέπεται και δεν μπορεί να υπάρξει. Πολύ περισσότερο είναι αδιανόητη η πολιτική παρέμβαση, η παρέμβαση δηλαδή με πολιτικά κριτήρια, στην καλλιτεχνική δημιουργία και μάλιστα με όρους «Επιτρέπεται» ή «Απαγορεύεται». Ακόμη περισσότερο είναι αδιανόητη και καταδικαστέα κάθε παρέμβαση ξένων δυνάμεων -κρατικών και πολιτικών- και μάλιστα με όρους αποικιοκρατικούς.

Η κυβέρνηση είναι υπόλογη και έχει την κύρια ευθύνη για ό,τι συνέβηκε. Υπό την δική της εποπτεία είναι το ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ. Τα κόμματα οφείλουν να πάρουν θέση ξεκάθαρη και να καταδικάσουν την επανάκαμψη της λογοκρισίας και της ιεράς εξέτασης.

Η διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου και ο καλλιτεχνικός του διευθυντής Στ. Λιβαθινός έπρεπε να έχουν παραιτηθεί. Ειδικότερα ο τελευταίος ο οποίος υπογράφει το έργο που απαγόρευσε αφού προηγουμένως το είχε εγκρίνει.

Η ΚΙΝΗΣΗ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΩΝ-ΕΡΓΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ καλεί τον ελληνικό λαό και τους εργαζόμενους να αντιδράσουν με κάθε τρόπο. Αν περάσει σήμερα αυτή η νεκρανάσταση της λογοκρισίας, αν κερδίσουν οι σκοταδιστικοί και αντιδραστικοί κύκλοι, αυτά που θα έρθουν θα είναι ασύλληπτα χειρότερα. Δεν πρέπει να το επιτρέψουμε. Πρέπει να το σταματήσουμε τώρα!

IMAGE Ο παπάς, ο πανεπιστημιακός, ο δικαστής κι ο αστυνόμος
Πέμπτη, 08 Νοεμβρίου 2018
Γράφει ο Αμετανόητος. Στη μετεμφυλιακή Ελλάδα μέχρι και τη δεκαετία του ’80, τρεις θεωρούνταν οι πυλώνες στήριξης της κατεστημένης εξουσίας: ο παπάς, ο δάσκαλος κι ο αστυνόμος. Ο αστυνόμος φρόντιζε να καταστέλλει τις λαϊκές αντιδράσεις κι όποτε... >>>>>>

Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη

Διαβάστε το on line πατώντας την εικόνα

Αποθηκεύστε το pdf πατώντας ΕΔΩ