Εργατικός Αγώνας

Ο Κ. Μητσοτάκης και η Χρυσή Αυγή

Γράφει ο Γιώργος Πετρόπουλος.

Θα παραβίαζε κανείς ανοικτές πόρτες αν αρκούνταν στο γεγονός ότι ο Κ. Μητσοτάκης είναι ένας ακραιφνής νεοφιλελεύθερος, ένας αμετανόητος υποστηρικτής των αγορών, οπαδός μιας κοινωνίας όπου το κεφάλαιο θα είναι ασύδοτο και θα ρυθμίζει τα πάντα. Την ιδανική του κοινωνία έτσι την φαντάζεται και ουδέποτε το έκρυψε. Συχνά- πυκνά, βέβαια, δίνει την εντύπωση ότι αντιλαμβάνεται πολύ λιγότερα απ’ όσα λέει κι ότι η πολιτικο-ιδεολογική, ιστορική και κοινωνική του μόρφωση είναι χαμηλότατου επιπέδου παρόλο που ο ίδιος καυχιέται για τα τρία πτυχία του.

Το χειρότερο στην πολιτική δεν είναι ο καταρτισμένος ιδεολογικός και πολιτικός αντίπαλος αλλά ο αντίπαλος που είναι ημιμαθής και ιδεοληπτικός.

Αναμφίβολα ο Κ. Μητσοτάκης δεν είναι φασίστας ούτε ακροδεξιός, παρόλο που ο νεοφιλελευθερισμός του- έτσι όπως τον διατυπώνει στο λόγο του- παραπέμπει σε οικονομικά μοντέλα τα οποία μόνο στην Χιλή του Πινοσέτ εφαρμόστηκαν. Το πρόβλημα για τον αρχηγό της ΝΔ γίνεται ακόμη χειρότερο- κι εν πολλοίς επικίνδυνο- αν ληφθεί υπόψη ότι δεν έχει μόνο αυτές τις αντιλήψεις αλλά περιβάλλεται και στηρίζεται από ακροδεξιούς και- γιατί όχι- ανθρώπους εκπαιδευμένους από τον εγχώριο φασισμό.

Το μείγμα είναι εκρηκτικό, κάτι που φάνηκε στην ομιλία του Κ. Μητσοτάκη το περασμένο Σάββατο στη Θεσσαλονίκη. Είπε ανάμεσα σε άλλα:

«Δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες. Κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση και όσοι το επιχείρησαν καταστρατήγησαν τελικά την ίδια τη Δημοκρατία και τα ατομικά δικαιώματα».

Ορισμένες παρατηρήσεις είναι επιβεβλημένες:

Πρώτον, ο Κ. Μητσοτάκης δεν αντιλαμβάνεται την έννοια της ισότητας, όχι με τους όρους των μαρξιστών αλλά με τους όρους του κλασικού φιλελευθερισμού των αστικών επαναστάσεων. Η ισότητα αφορά σε δικαιώματα και υποχρεώσεις σε μια οργανωμένη κοινωνία κατά την κλασική αστική έννοια. Δεν αφορά στο πανομοιότυπο των ανθρώπων.

Δεύτερον, οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί μεταξύ τους και στις κληρονομικές και στις επίκτητες ιδιότητες που φέρουν (Κοντοί, ψηλοί, όμορφοι, άσχημοι, λευκοί, μαύροι, χριστιανοί, μουσουλμάνοι, μαθηματικοί, γιατροί, εργάτες, ελεύθεροι επαγγελματίες, γέροι, νέοι, γυναίκες άνδρες, παιδιά κ.ο.κ.). Υπάρχει μια ατέλειωτη σειρά χαρακτηριστικών στους ανθρώπους που στον καθένα ξεχωριστά μεταφράζονται σε συγκεκριμένες δεξιότητες και ταλέντα. Γι’ αυτό και δεν υπάρχουν γενικά φυσικά- αντικειμενικά κριτήρια σύγκρισης των μελών μιας ανθρώπινης κοινωνίας. Οποιαδήποτε προσπάθεια σύγκρισης καταλήγει σε ρατσιστικού χαρακτήρα επιλογές και κριτήρια.

Κοινωνικά κριτήρια διάκρισης μεταξύ των ανθρώπων υπάρχουν; Ασφαλώς και υπάρχουν. Είναι τα ταξικά κριτήρια κάθε κοινωνίας. Αλλά ο Κ. Μητσοτάκης δεν αναφέρθηκε σ’ αυτό. Στην ανθρώπινη φύση αναφέρθηκε.

Το δυστύχημα για τον αρχηγό της ΝΔ είναι πως οι αντιλήψεις του περί ισότητας έχουν διατυπωθεί νωρίτερα από τους εκπροσώπους των φασιστικών κινημάτων. Για να μην πάμε μακριά θα θυμίσουμε τι έχει πει η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ. Σ’ ένα παλιότερο κείμενό της με τίτλο «Τι είναι η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ;», ανάμεσα σε άλλα διαβάζουμε:

«Ο ΙΣΟΠΕΔΩΤΙΣΜΟΣ — Το σύστημα χρησιμοποιεί σαν βασικό του όπλο τις ισοπεδωτικές ιδεολογίες, τις ιδεολογίες δηλαδή, που ισχυρίζονται ότι αφ’ ενός μεν δημιουργούν ένα καθεστώς ισότητος μεταξύ των ανθρώπων αφ’ ετέρου δε πως οι άνθρωποι μεταξύ τους είναι από τη φύση τους ίσοι. Η ισότης είναι ένα από τα μεγαλύτερα ψέματα του Συστήματος τόσο γιατί πουθενά σε κανένα κράτος δεν υπάρχει, αλλά πολύ περισσότερο γιατί η ανισότης και η ποικιλία είναι απαράβατος Φυσικός Νομός. Απέναντι σ’ αυτήν την ψεύτικη αρχή της ισότητος εμείς αντιπαρατάσσουμε τον Φυσικό Νόμο της Ιεραρχίας» (Περιοδικό Χρυσή Αυγή, τεύχος 17 (30) Οκτώβριος 1987).

Υπάρχει πλήθος τέτοιων αναφορών στα έντυπα της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ που θα μπορούσε κανείς να φτιάξει ολόκληρο βιβλίο με αποσπάσματα και αναφορές. Δεν χρειάζεται. Αρκούμαστε σε ένα σχόλιο. Είτε από ανικανότητα είτε από πολιτική σκοπιμότητα, ο Κ. Μητσοτάκης έχει αφήσει τεράστιο χώρο στα ακροδεξιά και φασιστικά στοιχεία της παράταξής του σε σημείο μάλιστα που να μετατρέπεται ο ίδιος σε εκφραστή των αντιλήψεων τους. Αυτό δεν μπορεί να το παραβλέψει κανείς. Ούτε να υποτιμήσει τους κίνδυνους που εμπεριέχει.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη
Εργατικός Αγώνας