Μπροστά στην 91η Συνέλευση της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Δ.Ο.Ε) το διάστημα αυτό πραγματοποιούνται Γενικές Συνελεύσεις και αρχαιρεσίες σε όλους τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) της χώρας.
Η Αγωνιστική Πρωτοβουλία, παράταξη που δραστηριοποιείται και εκπροσωπείται στον ΣΕΠΕ Αγίων Αναργύρων καταθέτει στα όργανα του Συλλόγου τα παρακάτω ψηφίσματα που, αν κι εφόσον υιοθετηθούν, θα δεσμεύουν τον ή τους αντιπροσώπους που θα προκύψουν από τις αρχαιρεσίες, ως αποφάσεις και ψηφίσματα του συλλόγου.
Η 91η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ πραγματοποιείται σε μια περίοδο που η κυβέρνηση, παίρνοντας τη σκυτάλη από τις προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις όλων των αποχρώσεων, πραγματοποιεί μια ολομέτωπη επίθεση απέναντι στον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης με αιχμή τον ν.4823/2021, αλλά και γενικότερα με την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση των σχολείων, την αδιοριστία και τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση.
Τα παρακάτω ψηφίσματα αποτελούν προτάσεις πάλης που απευθύνονται πέρα από τους τοπικούς αντιπροσώπους, γενικότερα στον κόσμο της εκπαίδευσης, στους μάχιμους εκπαιδευτικούς και στο σώμα των αντιπροσώπων στην 91η Γενική Συνέλευση της Ομοσπονδίας που θα προκύψει μετά την ολοκλήρωση των αρχαιρεσιών.
Προτεινόμενο ψήφισμα της Αγωνιστικής Πρωτοβουλίας προς τα Όργανα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αγίων Αναργύρων ενάντια στην εφαρμογή του αντιεκπαιδευτικού ν.4823/2021 με την άμεση επαναπροκήρυξη της ΑΠΕΡΓΙΑΣ-ΑΠΟΧΗΣ
Η ψήφιση του ν.4823 μέσα στο καταλακόκαιρο, αλλά και η αποφασιστική πρώτη απάντηση του κλάδου με την έναρξη της φετινής χρονιάς κόντρα στην τρομοκρατία και τους εκβιασμούς ήταν από τα γεγονότα που σημάδεψαν την φετινή σχολική χρονιά. Με συντριπτικά ποσοστά της τάξης του 90% ο εκπαιδευτικός κόσμος αντιτάχθηκε, αντιστάθηκε και πολέμησε την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση. Την αξιολόγηση που έρχεται να κουμπώσει πάνω στις κατευθύνσεις για «αυτονομία» της σχολικής μονάδας, η οποία καθιστά τα σχολεία έρμαια των χορηγών. Την αξιολόγηση που έρχεται να κουμπώσει με την κατηγοριοποίηση των σχολείων, με τη διάρρηξη του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, των βιβλίων και των αναλυτικών προγραμμάτων. Την αξιολόγηση που προσθέτει έναν τεράστιο γραφειοκρατικό όγκο δουλειάς μέχρι εξαντλήσεως στους εκπαιδευτικούς. Μιας δουλειάς που τους αποσπά από τα διδακτικά τους καθήκοντα και τον παιδαγωγικό τους ρόλο και τους μετατρέπει σε διεκπεραιωτές γραφειοκρατικών καθηκόντων.
Στις 11 Οκτώβρη ο εκπαιδευτικός κόσμος σε μια ιστορική απεργία υπερασπίστηκε τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου, αλλά και το δικαίωμά του να απεργεί. Υπερασπίστηκε το ίδιο το σχολείο του, παλεύοντας να το κάνει ακόμα καλύτερο. Υπερασπίστηκε τα συνδικαλιστικά και δημοκρατικά του δικαιώματα: το αναφαίρετο δικαίωμά του να μπορεί να απεργεί και να αμφισβητεί αντιδραστικούς, αντιεκπαιδευτικούς, αντιλαϊκούς νόμους. Αυτά τα δικαιώματα δικάζονταν εντός του Εφετείου. Απ’ έξω, όμως, το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο: μπλοκάρουμε την αντιδραστική αξιολόγηση, δεν μας τρομάζει ο απεργοκτόνος νόμος Χατζηδάκη ούτε οι κατά παραγγελία δικαστικές αποφάσεις.
Αυτό ήταν το μήνυμα των δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών. Ένα μήνυμα που οι συνδικαλιστικές ηγεσίες αρνήθηκαν να μετουσιώσουν σε πράξη με την επαναπροκήρυξη της απεργίας-αποχής.
Θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη την ανάγκη επαναπροκήρυξης της απεργίας-αποχής με την έναρξη του νέου σχολικού έτους. Το υπουργείο δεν παραιτήθηκε του αντιεκπαιδευτικού σχεδιασμού του και θα προωθήσει ακόμη πιο επιτακτικά τις αντιδραστικές κατευθύνσεις στην εκπαίδευση.
Καμία συμμετοχή στην αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση!
Απαιτούμε από τη ΔΟΕ να προκηρύξει με την έναρξη του νέου σχολικού έτους εκ νέου
απεργία-αποχή από όλες τις διαδικασίες εφαρμογής του ν.4823/2021.
Ο Σύλλογος μας δεσμεύεται να ανταποκριθεί άμεσα μέσω συλλογικών διαδικασιών για
την υλοποίηση της απεργίας-αποχής.
Προτεινόμενο ψήφισμα της Αγωνιστικής Πρωτοβουλίας προς τα Όργανα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αγίων Αναργύρων σχετικά με την κατάσταση και τις εξελίξεις στην Ειδική Αγωγή
Οι χρόνιες ελλείψεις και τα κενά στον κλάδο της Ειδικής Αγωγής φάνηκαν κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά με ακόμα πιο έκδηλο τρόπο. Προμηνύονται, δε, πολύ πιο άσχημες εξελίξεις στο προσεχές μέλλον με την παραπέρα υποβάθμιση και υποστελέχωση ενός νευραλγικού τομέα της εκπαίδευσης.
Οι προσλήψεις στην παράλληλη στήριξη ήταν μειωμένες, με αποτέλεσμα να παρακάμπτονται διαγνώσεις του ΚΕΔΑΣΥ σε μαθητές/τριες που χρήζουν 24ωρης στήριξης και να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός για 2, 3 ή και περισσότερα παιδιά. Αυτή η κατάσταση έχει σαν αποτέλεσμα οι συνάδελφοι να γίνονται μπαλάκι και οι μαθητές/τριες να μην μπορούν να βοηθηθούν στο μέτρο που χρειάζεται και που προβλέπουν οι επιστημονικές γνωματεύσεις.
Αντίστοιχη είναι η κατάσταση στα Τμήματα Ένταξης, πολλά από τα οποία στελεχώνονται με αναπληρωτές/τριες συναδέλφους μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς ή και καθόλου.
Τα ειδικά σχολεία στενάζουν κάτω από το βάρος της υποχρηματοδότησης, της υποστελέχωσης και της απαξίωσης.
Παρά τις τεράστιες ανάγκες σε εξειδικευμένο επιστημονικό δυναμικό, εκπαιδευτικούς και βοηθητικό προσωπικό, υπάρχουν μόλις δύο προπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε πανελλαδική κλίμακα και ελάχιστα δωρεάν, δια ζώσης μεταπτυχιακά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα κενά αυτά να καλύπτονται με μια πανσπερμία επι πληρωμή μεταπτυχιακών κι επιμορφώσεων που εξαντλούν υλικά και πρακτικά εν ενεργεία συναδέλφους και αποφοίτους Παιδαγωγικών Τμημάτων.
Απαιτούμε:
- Καμία σκέψη για μείωση των προσλήψεων στην Παράλληλη Στήριξη. Οι προσλήψεις στην παράλληλη στήριξη να καλύπτουν όλες τις ανάγκες όπως προκύπτουν από τις γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ.
- Κάλυψη όλων των κενών στα Τμήματα Ένταξης από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
- Όχι στην υποβάθμιση των Ειδικών Σχολείων. Άμεση αναβάθμιση των υποδομών και του εξοπλισμού. Όχι στο αίσχος της υποστελέχωσής τους.
- Ο κλάδος να πιέσει ώστε να δημιουργηθούν επιπλέον Παιδαγωγικά Τμήματα Ειδικής Αγωγής και δωρεάν, υψηλού επιπέδου, δια ζώσης μεταπτυχιακά, ώστε να μην αναγκάζονται οι συνάδελφοι να προσφεύγουν σε κοστοβόρες λύσεις και να μην εξαρτάται ένας νευραλγικός κλάδος της εκπαίδευσης από τους εμπόρους της γνώσης.
- Να μη συνεχίζει να λειτουργεί η Παράλληλη Στήριξη σαν δούρειος ίππος γενίκευσης των αναπληρωτών μέσω ΕΣΠΑ και των ελαστικών εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση. Να απαιτήσουμε τον διορισμό εκπαιδευτικών στην Παράλληλη Στήριξη με δημιουργία οργανικών θέσεων ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Ένας επιπλέον λόγος για την στήριξη αυτού του αιτήματος αποτελεί και η δυνατότητα που δημιουργείται να σταματήσει σε μια ορισμένη κλίμακα το αίσχος της ασυνέχειας του εκπαιδευτικού έργου. Είναι τραγικό να εναλλάσσονται κάθε χρόνο οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης σε παιδιά που έχουν ανάγκη τη συνέχεια και τη σταθερότητα. Είναι άκρως αντιπαιδαγωγικό και χρέος του κλάδου να το αναδείξει και να το αντιπαλέψει.
Προτεινόμενο ψήφισμα της Αγωνιστικής Πρωτοβουλίας προς τα Όργανα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αγίων Αναργύρων ενάντια στις αναθέσεις μαθημάτων ειδικοτήτων
Το φαινόμενο των αναθέσεων των μαθημάτων ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικούς ΠΕ70 υφίσταται εδώ και χρόνια. Αντί να επιλυθεί οριστικά, κατά καιρούς εντείνεται με αποτέλεσμα να θίγονται τα ίσα δικαιώματα όλων των παιδιών στην ποιοτική και ολοκληρωμένη μόρφωση και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που έχουν σπουδάσει τα αντικείμενα αυτά και έχουν εργαστεί πολλοί από αυτούς πάνω από δέκα χρόνια στο δημόσιο σχολείο αντιμετωπίζοντας κάθε χρόνο τον κίνδυνο της ανεργίας.
Διεκδικούμε να καλύπτονται όλα τα κενά για τα μαθήματα των ειδικοτήτων από την αρχή της χρονιάς αποκλειστικά με προσλήψεις εκπαιδευτικών των αντίστοιχων κλάδων και απαιτούμε να μην λαμβάνει χώρα καμία ανάθεση αυτών των μαθημάτων σε άλλους εκπαιδευτικούς. Σε περίπτωση που τα κενά δεν καλυφθούν από την πρώτη φάση προσλήψεων απαιτούμε να δίνονται και να κοινοποιούνται όλα τα πακέτα σχολείων στους προσληφθέντες εκπαιδευτικούς από τις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και όχι μόνο αυτά που αντιστοιχούν στον αριθμό των προσλήψεων, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια και η δίκαιη τοποθέτηση αλλά και να αποφεύγεται το φαινόμενο της κατά το δοκούν επιλογής συγκεκριμένων περιοχών και σχολείων από τη διεύθυνση εκπαίδευσης που διαιωνίζει την τακτική των αναθέσεων και οδηγεί στην άνιση παροχή εκπαίδευσης στους μαθητές όλης της επικράτειας.
Όλα τα μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αγίων Αναργύρων δεσμεύονται να αρνηθούν να αναλάβουν μάθημα που δεν εμπίπτει στον κλάδο τους και να καταγγείλουν στο Σύλλογο οποιαδήποτε ανάθεση υποπέσει στην αντίληψη τους.
Αντίστοιχα, τα όργανα του Συλλόγου υποχρεούνται να απαιτήσουν από την Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας να τους κοινοποιήσει τα πραγματικά λειτουργικά και οργανικά κενά πριν τις πρώτες προσλήψεις εκπαιδευτικών (μόνιμων και αναπληρωτών) αλλά και να τα δημοσιοποιήσει στον ιστότοπο της.
Προτεινόμενο ψήφισμα της Αγωνιστικής Πρωτοβουλίας προς τα Όργανα του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αγίων Αναργύρων σχετικά με τον νέο νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ, το αίσχος της αστυνομικής βίας στο ΑΠΘ και την πανεπιστημιακή αστυνομία
Λίγο πριν την έναρξη της εξεταστικής περιόδου των φοιτητών η κυβέρνηση παρουσιάζει ένα νομοσχέδιο-τομή σε επίπεδο λειτουργίας των Πανεπιστημίων. Ένα νομοσχέδιο που έρχεται να υποβαθμίσει ακόμη περισσότερο τα πτυχία, να βαθύνει τη σύνδεση των Ιδρυμάτων με το μεγάλο κεφάλαιο, να θέσει ένα πλαίσιο διοίκησης των ΑΕΙ με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια. Στο Πανεπιστήμιο της αγοράς θα πρέπει να μην υπάρχουν φοιτητικοί σύλλογοι, διεκδικήσεις, αγώνες, κίνημα που θα μπορούν να θέτουν εμπόδια στις αντιδραστικές αυτές αλλαγές. Ακόμη παραπέρα: θα πρέπει ό,τι κινείται να…«εκτελείται» από το μακρύ χέρι του κράτους μέσα στα Ιδρύματα, την πανεπιστημιακή αστυνομία, τα ΜΑΤ και τους ασφαλίτες, ώστε η καταστολή οποιασδήποτε αγωνιστικής διεκδίκησης να είναι άμεση και αποτελεσματική. Το πλαίσιο του Πανεπιστημίου της αγοράς επιβάλλει σιγή νεκροταφείου -ενίοτε και σπασμένα σαγόνια, μη αναστρέψιμα σωματικά προβλήματα από τραυματισμούς, αύρες και κρότου λάμψης σε ευθεία βολή.
Η υποβάθμιση των πτυχίων, με την παράλληλη -επι πληρωμή τις περισσότερες φορές- ατέρμονη περιπλάνηση για το κυνήγι τυπικών προσόντων και δεξιοτήτων δεν είναι νέα κατεύθυνση. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 σε επίπεδο ΕΕ χαράχτηκε η πολιτική της Μπολόνια, η οποία προβλέπει τη θεσμοθέτηση κύκλων σπουδών στο πλαίσιο των οποίων το πτυχίο θα αποτελεί μόλις το έναυσμα για τη στοίβα των τυπικών προσόντων που χρειάζεται ένας νέος άνθρωπος, ώστε να χτίσει ένα βιογραφικό που θα του εξασφαλίζει την δυνατότητα να εργάζεται στο αντικείμενό του.
Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι. Το «πάρτυ» των επί πληρωμή μεταπτυχιακών γενικεύτηκε -ανάλογη απόφαση και προσανατολισμός υπάρχει και στο Πάντειο. Μάλιστα στο νέο νομοσχέδιο γίνεται λόγος για «ανταποδοτικές υποτροφίες» στα επί πληρωμή μεταπτυχιακά οι οποίες θα δίνονται με «ακαδημαϊκά» κριτήρια. Δεν διερωτάται βέβαια η κυβέρνηση, πώς κάποιος που δουλεύει δωδεκάωρα έχει τον χρόνο να «αριστεύσει». Ακόμη παραπέρα, διευρύνεται το πλαίσιο λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης σε μεταπτυχιακό και προπτυχιακό επίπεδο, με την άρση της φυσικής παρουσίας και ό,τι συνέπειες έχει αυτό για την ποιότητα της μόρφωσης και της κοινωνικοποίησης του κάθε φοιτητή και της κάθε φοιτήτριας.
Με το τελευταίο νομοσχέδιο ανοίγει κι άλλο η βεντάλια: ήδη με την είσοδο των φοιτητών/τριων στο Πανεπιστήμιο αρχίζει το κυνήγι των πιστωτικών μονάδων μέσα από διάφορους τίτλους και πιστοποιητικά, που θα «τρέχουν» πολλές φορές παράλληλα με τις βασικές σπουδές. Μαζί με το πάσο οι φοιτητές/τριες θα παίρνουν και το εισιτήριο στο χρονοβόρο, κοστοβόρο και ψυχοφθόρο κυνήγι. Απ’ όλα έχει ο μπαχτσές: διατμηματικά/διαϊδρυματικά προγράμματα, πολλές φορές μεταξύ άσχετων μεταξύ τους αντικειμένων, τριετή προγράμματα με επτάμηνη πρακτική άσκηση, μονοετή προγράμματα. Ξεχωριστά θα μοριοδοτείται η συγγραφή δημοσιεύσεων, η συμμετοχή σε ερευνητικές ομάδες και ομίλους. Όλα τα παραπάνω απομονώνουν τον φοιτητή και τη φοιτήτρια, οδηγούν σε έναν συνεχή ανταγωνισμό μεταξύ συναδέλφων/συμφοιτητών. Στο τέλος του πρώτου κύκλου σπουδών ο λογαριασμός για τον καθένα και την καθεμιά θα είναι διαφορετικός ανάλογα με τα κουράγια και τις τσέπες. Και αυτό είναι μόνο η αρχή: ο επόμενος κύκλος, τα (επι πληρωμή) μεταπτυχιακά αποτελούν τον επόμενο Γολγοθά που θα πρέπει να περάσουν.
Η σύνδεση της έρευνας με τις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου -η οποία καθόλου δεν έχει ως σκοπό της την κάλυψη των αναγκών του λαού, και την βελτίωση των όρων ζωής του- καθώς και μια σειρά πτυχές λειτουργίας με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια έχει θεσμοθετηθεί και προχωρήσει. Για την επέκταση αυτών των λειτουργιών απαιτείται και το ανάλογο σύστημα διοίκησης. Για την ακρίβεια: απαιτείται το ανάλογο management. Επανέρχονται τα Συμβούλια Διοίκησης, τα ψηφισμένα από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2011, τα οποία αποδέχτηκε σιωπηρά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και έρχεται να τα επαναφέρει η κυβέρνηση της ΝΔ. Σε αυτά θα μπορούν να είναι μέλη άνθρωποι της αγοράς και των μονοπωλίων, με τον Πρύτανη να αποτελεί μέλος αυτών των Συμβουλίων. Ειδικός μάνατζερ επιφορτίζεται με την εποπτεία των διοικητικών υπηρεσιών των ΑΕΙ. Μάλιστα στο νέο νομοσχέδιο γίνεται λόγος για εταιρικά σχήματα ανάμεσα σε start-ups επιχειρήσεις και τα ΑΕΙ. Αυτό πρακτικά σημαίνει ΑΕΙ-ΣΔΙΤ, σημαίνει μπάσιμο και με τη βούλα των ιδιωτικών συμφερόντων στα Ιδρύματα.
Και μπαίνει το ερώτημα: μέσα στο Πανεπιστήμιο της αγοράς μπορούν να γίνουν ανεκτοί οι φοιτητικοί σύλλογοι, οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις δράσεις που θα βάζουν μπροστά τις ανάγκες των φοιτητών, θα διεκδικούν, θα μπλοκάρουν αντιδραστικά μέτρα και θα αποσπούν κατακτήσεις;
Την απάντηση στο ερώτημα αυτό φέρνει το νομοσχέδιο που προβλέπει κατάργηση των Συλλόγων, εκλογές με ενιαίο ψηφοδέλτιο για τη διαμόρφωση ενός Συμβουλίου Φοιτητών που δεν θα είναι τίποτα άλλο από γλάστρα δίπλα στον μάνατζερ, το Συμβούλιο Διοίκησης και τους επιχειρηματίες που θα βαράνε το νταούλι και όλο το Ίδρυμα θα χορεύει στους ρυθμούς τους.
Την απάντηση φέρνει η απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλλει δια πυρός και σιδήρου την πανεπιστημιακή αστυνομία, την παρουσία ασφαλιτών και διμοιριών ΜΑΤ μέσα στα Ιδρύματα. Γι’ αυτό έστησαν όλο το σκηνικό με τη βιβλιοθήκη στο Βιολογικό του ΑΠΘ. Θέλουν να μας πείσουν ότι νοιάζονται πραγματικά για την αναβάθμιση των Ιδρυμάτων, αυτοί που έχουν πετσοκόψει κατά 80% τη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων από τότε που μπήκαμε στα μνημόνια. Θέλουν να μας πείσουν ότι νοιάζονται για τη βιβλιοθήκη, όταν ο ίδιος ο Μητσοτάκης σαν Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης έθετε σε διαθεσιμότητα τον Σεπτέμβρη του 2013 94 βιβλιοθηκονόμους σε όλη τη χώρα (οι 23 εκ των οποίων στο ΑΠΘ, για τη βιβλιοθήκη του οποίου υποτίθεται ότι τώρα κόπτονται).
Για τίποτα από όλα αυτά δε νοιάζονται. Το μόνο που τους νοιάζει είναι να στήσουν ένα σκηνικό, από το οποίο θεωρούν ότι θα βγουν επικοινωνιακά κερδισμένοι. Όμως οι φοιητητές/τριες και οι οικογένειές τους γνωρίζουν από την ίδια τους την εμπειρία την πραγματικότητα. Ξέρουν καλά ποιοι υποχρηματοδοτούν τα ιδρύματα, ποιοι τους αναγκάζουν να δουλεύουν για να τα βγάλουν πέρα παράλληλα με τις σπουδές, ποιοι θέλουν να κάνουν τα πτυχία κουρελόχαρτα και να διευρύνουν τις λειτουργίες του πανεπιστημίου-μαγαζιού. Ξέρουν ποιοι και γιατί προωθούν την αστυνομική βία, ώστε να τους/τις τρομοκρατήσουν. Ξέρουν ότι δεν έχει καμία δουλειά η αστυνομία στις σχολές τους.
Το άσυλο κατακτήθηκε με αίμα, η υπεράσπιση του οποίου χρειάζεται τη διαμόρφωση ενός μετώπου φοιτητών και εργαζομένων που θα αντισταθούν στο νέο νομοσχέδιο-τομή και στην πανεπιστημιακή αστυνομία. Η ελεύθερη διακίνηση ιδεών διαμορφώνει δημοκρατικούς ανθρώπους και αποτελεί προϋπόθεση για τον αγώνα που αφορά τις ανάγκες, την καθημερινότητα, το μέλλον και τη ζωή των νέων ανθρώπων.
- Έξω η αστυνομία από τις Σχολές
- Καμία σκέψη για παραπέρα υποβάθμιση των πτυχίων. Πτυχία με αξία. Το πτχυχίο να αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για δουλειά.
- Όχι στους μάνατζερ και τα Συμβούλια Διοίκησης. Το πανεπιστήμιο δεν είναι μαγαζί.