Εργατικός Αγώνας

Με νέες δυσβάσταχτες αυξήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ μπήκε ο Ιούλιος

Ποδαρικό με νέες αυξήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ κάνει ο Ιούλιος καθώς αυξήσεις έως και 20% αναμένεται να δουν από σήμερα οι καταναλωτές.
Οι νέες ανατιμήσεις έρχονται να προστεθούν στη λίστα της ακρίβειας, η οποία, από τις αρχές του χρόνου, περιλαμβάνει αυξήσεις σε τουλάχιστον 1.500 προϊόντα, σε ποσοστό που ξεπερνά σε αρκετές περιπτώσεις ακόμη και τo 20%.

Αναλυτικότερα, έως το τέλος Ιουλίου αναμένεται να αυξηθούν οι τιμές στα εξής προϊόντα:

· Γραβιέρα 33%,

· κατεψυγμένες πατάτες 6,5% έως 30%,

· μαρμελάδες 20%,

· απορρυπαντικό πιάτων 16%,

· ελαιόλαδο έως 15%,

· χαρτικά έως 15%,

· μέλι 11%,

· μπαχαρικά 10%,

· παξιμάδια 10%,

· αναψυκτικά 10%,

· χυμοί 10%,

· τσάι έως 10%,

· ελιές 10%,

· φυτικό γάλα 9%,

· κατεψυγμένα λαχανικά 9%,

· γαλακτοκομικά 8%,

· χλωρίνη 8%,

· ζωοτροφές 7,5%,

· στιγμιαίος καφές 7%,

· σοκολάτες 6%,

· πουρές 5%,

· ανθρακούχο νερό 5%,

· παιδικές τροφές 4%,

· εσπρέσο 2,5%,

· ριζογκοφρέτες και ταχίνι 2,5%.

Οι ανατιμήσεις έχουν γίνει από μεμονωμένες εταιρείες και αναμένεται να περάσουν σταδιακά στα ράφια μέχρι το τέλος Ιουλίου, ανάλογα με τα αποθέματα που έχουν στη διάθεσή τους οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, οι ανατιμήσεις θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα, αλλά με μικρότερη ένταση. Οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων δεν αφορούν μόνο τα «επώνυμα», αλλά και τα ιδιωτικής ετικέτας. Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, το πρώτο τετράμηνο του 2023 οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανήλθαν στο 16,4%, όταν στα επώνυμα προϊόντα μεσοσταθμικά έφτασαν το 6%. Παρ’ όλα αυτά, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συγκεντρώνουν μερίδιο αγοράς της τάξεως του 25%, με τρεις στους τέσσερις καταναλωτές που αγοράζουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να δηλώνουν ότι δεν το κάνουν μόνο για τη σχετικά χαμηλή τιμή, αλλά και επειδή θεωρούν ότι είναι εξίσου ποιοτικά σε σχέση με τα επώνυμα.

Την ίδια ώρα, υπάρχουν και ορισμένες βιομηχανίες τροφίμων και εμπορικές επιχειρήσεις που στέλνουν τιμολόγια στα σούπερ μάρκετ με μειωμένες τιμές σε τουλάχιστον 50 κατηγορίες προϊόντων, σε ποσοστό που κατά μέσο όρο φτάνει το 10%. Μειώσεις τιμών έχουν γίνει, επίσης, από μεμονωμένες εταιρείες και αφορούν το κατσικίσιο τυρί (15%), τις φρυγανιές έως 12,5%, το γιαούρτι έως 12%, το βιολογικό γάλα κεφίρ 10,5%, το αραβοσιτέλαιο έως 9%, τα γαλακτοκομικά έως 4,5% και το γάλα εβαπορέ 4%. Οι περισσότερες από αυτές τις μειώσεις έχουν περάσει ήδη στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

πηγη: Αθήνα 9,84

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη
Εργατικός Αγώνας