Εργατικός Αγώνας

Η Ζεύξη που έχει ανάγκη η Λευκάδα!

ΖΕΥΞΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ Η ΛΕΥΚΑΔΑ

Η΄ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΜΕ Σ.Δ.Ι.Τ ΠΑΝΑΚΡΙΒΗ

ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Οι συχνές αναφορές στα μέσα μαζικής ενημέρωσης από υπεύθυνους πολιτικούς και κρατικούς παράγοντες τελευταία ότι επίκειται σύντομη δημοπράτηση του έργου της ζεύξης προειδοποιούν για άμεσες εξελίξεις.

Όσοι υπογράφουμε το κείμενο αυτό το πράττουμε συναισθανόμενοι τη μεγάλη σημασία που έχει αυτό το έργο για τη Λευκάδα και παράλληλα συναισθανόμενοι την ευθύνη μας ως κάτοικοι αυτού του τόπου που ζήσαμε εδώ ολόκληρη τη ζωή μας και θα ζήσουν εδώ οι οικογένειές μας.

Ως μεγάλο έργο, όπως τουλάχιστον σχεδιάζεται, θα ασκήσει μεγάλη επίδραση στην πορεία του τόπου μας, πού πάει και ποια θα είναι η Λευκάδα τα επόμενα χρόνια.

Επιδιώκουμε μία αξιοβίωτη Λευκάδα για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της, ένα τόπο που θα αναπτύσσεται και το αποτέλεσμα της ανάπτυξης αυτής θα κατανέμεται σε όλους και δεν θα μένει στην άκρη η πλειοψηφία του πληθυσμού, μισθωτοί, επαγγελματίες και τα πιο αδύναμα μέλη της κοινωνίας.

Θα αναπτύσσεται ο τουρισμός και παράλληλα θα ενισχύεται ο πρωτογενής τομέας όπως και όλοι οι υπόλοιποι παραγωγικοί τομείς.

Θα προστατεύεται το φυσικό, το ανθρώπινο και το ιστορικό και πολιτιστικό περιβάλλον, θα ισχύουν αυστηρές διατάξεις προστασίας του και δεν θα θυσιάζεται στη λογική “όλο και περισσότερο τουρίστες για όλο και μεγαλύτερα κέρδη’’, η άμεση και ουσιαστική αναβάθμιση όλων των υποδομών, του οδικού δικτύου πρωτίστως των κύριων οδικών αξόνων, της ύδρευσης, της ολοκλήρωσης του αποχετευτικού δικτύου με ολοκληρωμένο βιολογικό καθαρισμό κλπ.

Στην αντίθετη περίπτωση το μέλλον μας θα διαγραφεί ζοφερό. Τα προηγούμενα είναι αντίθετα στην επικρατούσα λογική “μεγάλα έργα, μεγάλες επενδύσεις”. Τα έργα σχεδιάζονται και εκτελούνται, για να λύσουν τα διάφορα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τόπος και επειδή η Λευκάδα όπως και κάθε περιοχή αλλάζει, η όποια ιδέα για όποιο έργο, δεν μπορεί να διαμορφώνεται και να ισχύει αναλλοίωτη για πολλές δεκαετίες.

Όσο αφορά την προωθούμενη λύση της υποθαλάσσιας ζεύξης παρατηρούμε ότι:

Πρώτα έγινε η επιλογή της χάραξης και του σημείου σύνδεσης και μετά γίνεται η κυκλοφοριακή μελέτη. Πρώτα επιλέγεται το σημείο της ζεύξης και ύστερα μπήκαν τα λάστιχα για να μετρηθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος. Το σημείο που επιλέγεται σήμερα είναι αυτό που επελέγη το 1988, εδώ και 35 χρόνια δηλαδή. Τότε η πόλη έφτανε έως το πορτόνι των αλυκών και σήμερα ξεπερνά την περιοχή του βιολογικού καθαρισμού και μάλιστα η περιοχή αυτή είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη. Ο ισχυρισμός ότι το σημείο της ζεύξης επιλέγεται για να αποφορτιστεί η πόλη από τον κυκλοφοριακό φόρτο είναι έωλος αφού μέσα στον ιστό της πόλης θα βρίσκεται το σημείο εξόδου της.

Η προωθούμενη λύση καταστρέφει ουσιαστικά τον «Αβλέμονα», αφού προβλέπεται επιχωμάτωση πολλών εκατοντάδων μέτρων που θα τον κόψει στα δύο και θα εμποδίζονται τα θαλάσσια ρεύματα και η ανανέωση των νερών στην κλειστή λιμνοθάλασσα, ενώ το υποθαλάσσιο τούνελ που ουσιαστικά θα επικάθεται στον αβαθή βυθό θα επιδεινώνει ακόμη πιο πολύ τις συνθήκες. Ο «Αβλέμονας» θα κινδυνεύσει με καταστροφή όταν είναι απολύτως αναγκαία η προστασία και η ανάπτυξή του ως υγροβιότοπου και χώρου παραγωγής αλιευμάτων.

Είμαστε υπέρ της δημιουργίας σύγχρονης σύνδεσης Λευκάδας -Αιτωλοακαρνανίας, έργο όμως που:

· Δεν θα βλάπτει στο ελάχιστο το φυσικό, ιστορικό και ανθρώπινο περιβάλλον και θα σέβεται απόλυτα το χώρο.

· Θα είναι ένα έργο λειτουργικό και όχι πανάκριβο και για να συμβεί αυτό δεν μπορεί να είναι υποθαλάσσια ζεύξη που αυξάνει κατακόρυφα το κόστους κατασκευής. Θα πρέπει το κράτος να την κατασκευάσει και να τη λειτουργεί χωρίς καμμιά εμπλοκή ιδιωτών επιχειρηματιών (Σ.Δ.Ι.Τ) και χωρίς διόδια και επιβάρυνση των διερχομένων.

Τέτοιες λύσεις όδευσης έχουν προταθεί, μπορούν να προταθούν κι άλλες και οι ειδικοί θα δώσουν οριστική λύση σε κάθε πρόβλημα που θα ανακύψει.

Θέλουμε ένα έργο ανθρώπινο που θα βελτιώνει τις συνθήκες ζωής και επικοινωνίας των κατοίκων, των γειτόνων μας και των επισκεπτών και θα έχει προοπτική δεκαετιών.

Ένα έργο που θα ακολουθεί τη διαδρομή κατά μήκος της ακτής, θα διασχίζει μέσω οδού που δεν θα εμποδίζει την κίνηση των ρευμάτων τον «Αβλέμονα» σε πολύ μικρή διαδρομή και μέσω ανοιγόμενης, πλωτής ή όποιας άλλης γέφυρας επιλέξουν οι ειδικοί, θα συνδέεται με την περιοχή νότια του βιολογικού καθαρισμού μπορεί να αποτελέσει ικανοποιητική λύση.

Το Φράγκικο Κάστρο και απέναντι ολόκληρη η περιοχή, το τουριστικό περίπτερο, το οινοποιείο του ιστορικού TΑΟΛ και συνολικά ο χώρος αυτός μαζί με τα ιχθυοτροφεία και γενικότερα το περιβάλλον είναι σημαντικά στοιχεία που διαμόρφωσαν την ταυτότητα, τον ψυχισμό και το είναι γενεών Λευκαδιτών και για το λόγο αυτό θα πρέπει να προστατευτούν και να αξιοποιηθούν ως επισκέψιμη περιοχή.

Το Κάστρο με την ιστορία του, σημαντικός επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος, το τουριστικό περίπτερο, το οινοποιείο και ολόκληρη η περιοχή που εκτείνεται ως το δρόμο της Γύρας μπορούν να αποτελέσουν χώρο πολιτισμού και μνήμης, ξεκούρασης και αναψυχής με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον.

Η παράδοση σε ιδιωτικά συμφέροντα θα σημάνει την υποβάθμιση και την καταστροφή τους και παράλληλα θα την αποστερήσει από τους συμπολίτες μας και τους χιλιάδες επισκέπτες. Και επειδή πρόκειται για ενιαίο χώρο η διατήρηση της πλωτής μεταλλικής γέφυρας είναι απόλυτα αναγκαία. Μπορεί με σύγχρονες μεθόδους το άνοιγμα και το κλείσιμο των δύο γεφυρών να γίνεται συντονισμένα ώστε να μη διακόπτεται υπερβολικά η ροή οχημάτων, πεζών και σκαφών.

Για όλους τους παραπάνω λόγους εκφράζουμε την κατηγορηματική αντίθεσή μας στην προωθούμενη λύση και θα την αντιπαλέψουμε με όσες δυνάμεις διαθέτουμε.

Οι Λευκαδίτες έχουμε δικαίωμα να απαιτήσουμε να ενημερωθούμε, να ρωτηθούμε και να συναινέσουμε ή να απορρίψουμε την όποια λύση.

 

Οι υπογράφοντες:

1 ΛΑΖΑΡΗΣ ΤΑΣΟΣ                                                                   16 ΣΦΕΤΣΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

2 ΚΟΥΡΤΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ                                                          17 ΠΕΡΔΙΚΑΡΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

3 ΓΙΩΡΓΑΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ                                                        18 ΛΑΖΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ

4 ΛΟΓΟΘΕΤΗ ΣΤΕΛΛΑ                                                           19 ΠΕΡΔΙΚΑΡΗΣ ΑΛΕΞΑΞ. – ΚΩΝΣΤ/ΝΟΣ

5 ΑΡΑΒΑΝΗ ΑΙΓΛΗ                                                                 20 ΓΑΡΥΦΑΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

6 ΣΤΑΜΑΤΕΛΛΟΣ ΝΙΚΟΣ                                                      21 ΜΕΣΣΗΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ

7 ΑΡΑΒΑΝΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ                                                   22 ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ ΠΑΝΟΣ

8 ΡΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΤΑΚΗΣ                                                 23 ΡΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΑΡΗΣ

9 ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΣ ΣΠΥΡΟΣ                                                    24 ΛΙΒΙΕΡΑΤΟΣ ΝΙΚΟΣ

10 ΓΑΖΗΣ ΜΑΡΙΝΟΣ                                                             25 ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

11 ΚΑΡΤΑΝΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ                                                     26 ΒΛΑΧΟΣ ΣΤΑΘΗΣ

12 ΓΚΙΡΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ                                                      27 ΠΑΛΜΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

13 ΑΣΠΡΟΓΕΡΑΚΑΣ ΣΤΑΘΗΣ                                            28 ΒΕΡΓΙΝΗΣ ΝΙΚΟΣ

14 ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ                                                29 ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΜΕΛΑΣ

15 ΣΚΛΗΡΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ                                                         30 ΚΟΝΤΟΠΡΙΑΣ ΘΕΟΔΟΣΗΣ

 

31 ΣΦΕΤΣΑΣ ΣΤΡΑΤΟΣ                                                        43 ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΥ-ΣΦΕΤΣΑ ΣΤΕΛΛΑ

32 ΜΑΡΑΓΚΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ                                            44 ΣΦΕΤΣΑ ΣΟΦΙΑ

33 ΣΟΥΜΠΑΣΗ ΜΑΡΙΑ                                                       45 ΔΟΥΒΙΤΣΑΣ ΜΑΝΩΛΗΣ

34 ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ                                       46 ΓΡΑΨΑΣ ΣΠΥΡΟΣ

35 ΜΕΤΑΞΑ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ                                                 47 ΑΣΠΡΟΓΕΡΑΚΑ ΣΟΥΛΑ

36 ΜΕΣΣΗΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ                                                48 ΒΟΥΚΕΛΑΤΟΥ ΟΛΓΑ

37 ΚΑΤΩΠΟΔΗ ΕΛΕΝΗ                                                      49 ΣΤΑΜΑΤΕΛΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

38 ΣΑΝΤΑ ΜΑΡΙΕΤΤΑ                                                          50 ΑΡΑΒΑΝΗΣ ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ

39 ΝΤΟΒΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ                                                          51 ΓΑΖΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

40 ΚΟΣΜΑΣ ΠΑΝΟΣ                                                             52 ΣΑΜΑΤΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

41 ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ                                             53 ΔΟΥΒΙΤΣΑ ΑΣΠΑΣΙΑ

42 ΚΑΤΩΠΟΔΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ                                           54 ΣΑΒΑΚΗ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη
Εργατικός Αγώνας