Εργατικός Αγώνας

Το τρένο αναζητείται ακόμη

Η τραγωδία των Τεμπών με τους 57 νεκρούς από τη σύγκρουση των τρένων και η συνολική διάλυση του σιδηρόδρομου που ανέδειξε είναι αποτέλεσμα της ιδιωτικοποίησης τμήματος του, της διαπλοκής κράτους και κεφαλαίου, των ρουσφετιών και της γενικότερης κρατικής αδιαφορίας. Όλα αυτά οδήγησαν στην αναστολή της λειτουργίας της γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης και κανείς δεν γνωρίζει για πόσα χρόνια ακόμη.

Η κακοκαιρία Daniel αποτελείωσε το επικίνδυνο δίκτυο το οποίο παρουσίαζε πολύ σοβαρά προβλήματα σε κάθε σημαντικό καιρικό φαινόμενο.

Μπορεί η κυβέρνηση να τα αποδίδει όλα στα καιρικά φαινόμενα και την κλιματική αλλαγή όμως οι τεράστιες ευθύνες της δεν κρύβονται.

Πώς είναι δυνατόν η κακοκαιρία Ντάνιελ να καταστρέφει 180 χιλιόμετρα σιδηροδρομικού δικτύου και φθορές να υφίστανται μόνο 70 χιλιόμετρα δρόμων;

Οι ευθύνες των κυβερνήσεων συνολικά ως προς την απόλυτη υποβάθμιση του σιδηρόδρομου είναι τεράστιες. Χαρακτηριστικό της πολιτικής που ασκούν γύρω από το σιδηρόδρομο είναι το στοιχείο ότι από το 1995 έως το 2021 το ελληνικό κράτος επένδυσε περισσότερο από τριπλάσια ποσά στην κατασκευή δρόμων σε σχέση με το σιδηρόδρομο, ενώ το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων αυξήθηκε κατά 410% και το σιδηροδρομικό δίκτυο μειώθηκε κατά 5%.

Πρόκειται για συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές που πίσω τους έχουν πολύ συγκεκριμένα μεγάλα οικονομικά συμφέροντα. Από την αυτοκινητοβιομηχανία και τους εμπόρους αυτοκινήτου, ως τους εργολάβους δημοσίων έργων, τις μίζες και τα τεράστια ποσά που κατασπαταλώνται, τα ΚΤΕΛ και τις αεροπορικές εταιρείες που επωφελούνται.

Η ανάπτυξη ασφαλούς φτηνού και σύγχρονου σιδηρόδρομου αποκλειστικά από το κράτος είναι πρώτη προτεραιότητα και μοναδική λύση.

Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Email
Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη
Εργατικός Αγώνας